Heksenkruiden


Heksenkruiden-1Nog een paar dagen en dan is het Halloween. Op 31 oktober middernacht is het spookuur en vliegen de heksen weer.

Bilzekruid

Bilzekruid

Heksen zijn kruidenvrouwen, die een kruidenzalf maakten. Door deze zalf gingen ze hallucineren en dachten ze werkelijk dat ze op hun bezem konden wegvliegen.

wolfskers

Wolfskers

In deze kruidenzalf, ook wel heksenzalf genoemd, zitten een aantal zeer sterk giftige planten. Wolfskers is één van deze giftige planten. Een aantal weken terug wilde ik een stukje bes proeven en ik wilde ook zalf van de bessen maken om in dit artikel te kunnen beschrijven of ik dacht dat ik kon vliegen. Helaas, of misschien juist gelukkig maar, heb ik geen rijpe wolfskersbessen kunnen vinden.

Monnikskap

Monnikskap

Wil je als heks vliegen op een bezem? Dan kan je delen van deze heksenkruiden in olie zetten en op 31 oktober middernacht in je hals en je oksels smeren….uhm wel op eigen risico.

1. Bilzekruid

2. Wolfskers

Zwarte Nachtschade

Zwarte Nachtschade

3. Monnikskap

4. Zwarte Nachtschade

5. Doornappel

6. Wolfsmelk

 

Doornappel

Doornappel

Wolfsmelk

Wolfsmelk

 

 

 

 

 

Mocht je zo moedig of gek zijn om het uit te proberen, dan ben ik reuze benieuwd naar je ervaringen!

 

Een gedachte over “Heksenkruiden

Reacties zijn gesloten.